Under hela mitt liv har jag fått utstå kommentarer av folk. Det verkar som att de tycker att de har all rätt att säga sårande saker rakt upp i ansiktet på mig.
Min första kärlek sa till mig.
-Du hade varit djävligt snygg om du hade varit smal.
Men en kommentar som sitter djupt i min själ är den som en okänd kille fällde vid tunnelbanestationen i Stockholm.
Jag och min kära vän Katja hade varit ute på lite partaj och var på väg hemåt, kvällen hade varit jättetrevlig och vi hade väl tagit några glas. Så stod han där framför mig, rakt upp och ner och skrek mig rakt upp i ansiktet.
-Du är fan det fulaste jag någonsin sett...
Katja trodde inte sina öron och hade jag inte tagit fast henne hade hon nog slagit killen gul och blå för så arg var hon.
Jag vet inte varför jag reagerade så hårt den gången. Har alltid fått utstå att folk pekar och pratar om en. Absolut inte folk som känner en, men ändå.
Kanske var det Katjas starka reaktion som gjorde att jag blev så ledsen. Var det för att Katja blev ledsen som den händelsen satte så djupa spår?
Vem vet? Men jag ska ta revansch! Jag ska inte vara tjockisen det är legalt att håna på öppen gata nå mer, jag kommer att bli alla tjockisars beskyddare. För innanför skalet finns en liten människa som bara vill bli älskad och accepterad för den hon/han är.

11 kommentarer

Patrik

04 Jun 2015 06:41

Kämpa Josse, du är grym!

Svar: <3
Josefina

Veronica W

06 Jun 2015 22:47

Ja men för helvete alltså. Vilka svin det finns. Jag hade flippat.

Svar: Ja det är inte klokt egentligen :(
Josefina

Anonym

06 Jun 2015 23:15

Det finns så mycket idioter >:) tycker att du är super fin och super duktig <3

Anonym

06 Jun 2015 23:17

Glömde skriva att det var Anna Eriksson som skrivit :-) är inte inloggad och då står det anonym :-)

Lena Lassinantti

07 Jun 2015 00:21

Han är inte värt det att du skall vara ledsen. Du är jättefin som du är.Han måste såra någonon och det råkade bli du för att han själv har dålig självkänsla. Du är stark en som han skall inte däcka dig. Du är bäst, du kan. Kram Lena

Svar: kram Lena
Josefina

sussa

07 Jun 2015 09:15

Älskar din blogg, vilken stark och vacker människa du är!!/sussa

Svar: vad söt du är <3
Josefina

Anonym

07 Jun 2015 10:07

Vårt samhälle sätter konstiga gränser på oss. Vi får inte vara si och så. Fördomar och glop ord i allt. Ja helt sjukt. Han måste ha haft väldiga komplex för att rikta in sig på dig. Många gånger tror jag att de som gör sådant mår shälva så dåligt så de söker andra att göra illa. Jag vet att du är en vacker tjej som har ett gott hjärta till alla. Så nu finns jag och säkert många andra som kommer följa din resa här i din blogg. Du är så duktig på att kämpa på. Hurra

Anonym

07 Jun 2015 10:15

Vårat samhälle börjar var så sne vriden så snart är alla nåt. Du är en pingla som verkligen är så snäll o söt. Och imte tala om hur medmännisklig och så mån om alla. Hjärtat i rätt plats. Förstår din reaktion när denne kille sa. Men vem är så dum och säget sånt, han måste nog mått väldigt dåligt själv så som han sa. Man riktar negativa glop ord för sin egen välmående TROR DE... Nej jag hållet verkligen på dig och du kommer att lyckas fast det är tungt och vägen lång. Hurra för dig och massor av kramisar 🌹/Maarit

Svar: Puss på dig!
Josefina

Anonym

08 Jun 2015 01:45

:(:( Jag blir så arg och ledsen!! Att DU, fina underbara människa har fått utstå så vidriga kommentarer😥😥😥 kramar AV❤️❤️❤️

Anonym

08 Jun 2015 01:46

:(:( Jag blir så arg och ledsen!! Att DU, fina underbara människa har fått utstå så vidriga kommentarer😥😥😥 kramar AV❤️❤️❤️

Anonym

08 Jun 2015 07:57

Starkt av dig att berätta. Det finns nog många som än i dag blir utsatta för detta och som behöver dig och din blogg. Kram 💗💗💗 / Birgitta W

Kommentera

Publiceras ej